OpenGL grafikus rendszer előadás jegyzetek

Előadás anyag

  1. Bevezetés, alapok - opengleloadas_1.ppt
  2. Viewing 1 - 2 - opengleloadas_2-3.ppt
  3. Display lists, Színek - opengleloadas_4-5.ppt
  4. Átlátszóság, csipkézettség, köd - opengleloadas_6.ppt
  5. Pixelek, Bittérképek, Fontok, Képek - opengleloadas_7.ppt
  6. Textúrák - opengleloadas_8.ppt
  7. Framebuffer - opengleloadas_9.ppt
  8. Selection, Feedback - opengleloadas_10.ppt
  9. Görbék, felületek - opengleloadas_11.ppt
  10. OpenGL és az MFC - opengleloadas_12.ppt
  11. OpenGL kiterjesztések opengleloadas_13.ppt

vizsgakérdések: vizsgakerdesek.doc

Gyakorlati anyag

Java

  1. JOGL - Nehe Mintapéldák jogl_tutorial.zip

Választható Feladatok

  1. Készítsen olyan demo alkalmazást, amely egy téli hóesést szimulál 3D-ben. Tetszőleges háttér, táj lehetséges. A leesett hó megmarad a tájon. Mindez egy textúrába renderelve.
  2. Készítsen olyan demo alkalmazást, amely egy tavat ábrázol 3D-ben. Esik az eső, amely a tavon látszik(esetleg kisebb hullámokat gerjeszt). A tavon tükröződhet az égbolt, vagy a táj. Lehet rajta tárgy (pl.: békalencse). Kő bedobása a tóba viszont nagy hullámot csinál.
  3. Készítsen olyan demo akalmazást 3D-ben, amely egy tengerpartot ábrázol, és egy tengerparti hullámzást szimulál. A víz széle mozog ki-be, hullámok, stb. A vizen tükröződik az égbolt, vagy a táj.Esetben tárgy lehet a víz felszínén, amely a hullámoknak megfelelően mozog.
  4. Kéazítsen el a C64-es Wizard of WAR című játék demo változatát 3D-ben. A kamera forgatható legyen. Kisebb labirintus falakkal, és a megszokott C64-es játék. Vagy legalábbis hasonló.
  5. Készítsen egyszerű Bomberman klónt.
  6. Készítsen 3D Mahjong klónt.
  7. Készítsen olyan demo alkalmazást, amelyben egy golyó pattogását szimulálja egy szobában, ahol tárgyak vannak. A golyó ütközhet mindennel. Esetleg fényforrás alkalmazása, amelynek hatására a golyó árnyékot vet.
  8. Írjon egyszerű céllövölde programot.
  9. Írjon olyan többszemélyes játékot, amelyben tankokkal kell egymást lőni 3D-ben. A golyó becsapódása sérülést okoz a talajon, azaz például besűllyed egy kicsit.
  10. Írjon olyan programot, amely a naprendszer fő bolygóinak mozgását szimulálja.
  11. Írjon 3D flippert. Egyszerű kivitel, lényeg a labda ütközésvizsgálatán van.
  12. Írjon egyszerű DOOM stílusú játékot(motort), amelyben egyszerű ellenségek, tágyak ellen lehet harconli.
  13. Készítse el a magyar zászló 3D modelljét, amit ha a szél fúj, akkor lobog.
  14. Készítsen 3D MoonLander típusú egyszerű játékot. Forgatható kamera, gombokkal való irányítás.
  15. Készítsen Virtual COOP típusú játékot. Egy 3D “világ”, ahol a feltűnő rosszfiúkat le kell lőni. Egy egy helyszín után a kamera odébbáll egy másik helyszínre.
  16. Készítsen neverball típusú játékot(klónt). A főszereplő egy golyó, amelyet ell kelljuttatni a célba különböző nehézségeken keresztül. Nem a golyót, hanem a tájat mozgatjuk, döltjük, és akkor gurula a golyó.
  17. Készítsen hógolyózó játékot. A főszereplőnek egy célkereszt segítségével kell megdobálni az őt dobáló ellenségeket.
  18. Írjon pacman 3D típusú játékot.
  19. Készítsen tetszőleges ötlettel 3D-s “képernyővédőt”. Nem kell valós képernyővédőnek lennie.
  20. Készítsen egyszerű darts programot 3D-ben.
  21. Készítsen 3D memória játékot.
  22. Készítsen 3D puzzle-t.
  23. Készítsen olyan programot, amely egy avi file-t tölt be és játsz le egy textúrába renderelve.
  24. Készítsen akvárium “képernyő kímélőt”. Fények, tükröződések, halak, stb.
  25. Írjon egyszerű 3D Billiárd programot.
  26. Készítsen 3D SpaceInvaders klónt.
  27. Készítsen olyan programot, amely egy robotkar működését szimulálja 3D-ben. Tárgyak felvétele, letétele, mozgatása.
  28. Készítsen olyan programot, amely egy football kapu hálójának mozgását szimulálja tizenegyes rúgásakor.
  29. Írjon egyszerű repülő szimulátort. Felszállás, leszállás, stb.
  30. Írjon olyan demo programot, amely egy tetszőleges 3D-s figura fénnyel megvilágított árnyékvetését mutatja.
  31. Készítsen egy textúrázott féreglyukat, amelyben a kamera fut előre.
  32. Készítsen tüzijáték “késpernyővédőt”, amelyben a tüzijáték alatt üdvözlőszöveg megy 3D-ben.
  33. Írjon kosárlabda büntető dobáló programot 3D-ben. Cél: minnél több labda a kosárba dobása.
  34. Írjon egyszerű 3D breakout(faltörő) programot.
  35. Készítsen 3D malom játékot.
  36. Készítsen 3D tetrisz játékot.
  37. Készítse el a hagyományos ütögetős játék(pong) 3D-s demo változatát. A hagyományos játék: két ütő a képernyő két ellentétes oldalán. A cél a pattogó labdát úgy ütni, hogy a másik fél ne tudja visszaütni.
  38. Készítse el a hagyományos kígyó típusú játék 3D-s változatát.
  39. Készítsen 3D, többszintű Star Field-et. Starfield: Olyan, mintha egy űrhajóval mennénk a csillagok között. A csillagok a képernyő jobb oldaláról haladnak a bal felé. Többszintűség: Némely csillag messzebb van a nézőponttól, így kevésbé látszik a többi mellett. Így lesz 3D-s hatású.
  40. Készítsen olyan programot, amely egy konkrét példán keresztül mutatja be az árnyékolás lehetőségét OpenGL alatt. Pl.: Adott egy terem, ahol egy labda pattog, és közben árnyékot vet a falakra a fényforrás hatására.

Feltöltés alatt!

 
tanszek/oktatas/opengl_grafikus_rendszer/opengl_grafikus_rendszer.txt · Last modified: 2008/03/05 16:42 by admin
 
Recent changes RSS feed Creative Commons License Donate Powered by PHP Valid XHTML 1.0 Valid CSS Driven by DokuWiki